Kontakta oss!

Ring oss på telefon 036-169 169 eller använd formuläret nedan.

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ditt telefonnummer (obligatoriskt)

Ditt meddelande

Boka möte!

Ring oss på telefon 036-169 169 eller använd formuläret nedan.

Ditt namn (obligatorisk)

Din epost (obligatorisk)

Ditt telefonnummer (obligatoriskt)

Ditt meddelande

Dela det här!

Facebooktwittergoogle_plusmail

Jag vill ha

Din besökare har inte all tid i världen. Därför är det viktigt att han eller hon direkt hittar det som är viktigt – oavsett var personen kommer ifrån – och om det sker via en mobil eller en klassisk dator. Är du redo att möta dina besökares behov och frågor?

en ny hemsida.

Din besökare har inte all tid i världen. Därför är det viktigt att han eller hon direkt hittar det som är viktigt – oavsett var personen kommer ifrån – och om det sker via en mobil eller en klassisk dator. Är du redo att möta dina besökares behov och frågor?

En hemsida som fungerar på både stora och små skärmar

När vi börjar sammanfatta 2014 är det framför allt en sak som slår oss. Mobiltelefonen enhet för att surfa med börjar gå om datorerna.

Vad betyder det här för dig och mig? Besökarna har blivit mer kräsna. Rätt information måste vara snabbare än någonsin, och det finns varken tid eller lust för besökarna att zooma in och ut på sidan. Allt måste vara anpassat för alla skärmstorlekar.

Det bästa sättet att lösa detta är genom att låta sidan förändras utifrån skärmens storlek. Det här kallas responsiv design. Låter det obekant? Här kommer en kort förklaring.
Innan iPhonen släpptes var internetanvändningen från mobiltelefoner nästan noll. Sedan började man bygga separata mobilsidor för besökare som kom från telefoner. Men det var krångligt, dyrt och opraktiskt med flera olika sidor att administrera.

Här kommer responsiv design in i bilden. Sidan reagerar på skärmstorleken och anpassar sig efter den. I praktiken handlar det om att du bara behöver sköta om en sida med ett innehåll.

boka mötekostnadsfritt

Skapad för både människor och sökmotorer

När du köper en ny hemsida tycker vi att du ska kräva att den byggs med minst två målgrupper i åtanke: människor och sökmotorer.

Då sökmotorer inte tänker som vi människor – än – måste vi alltid bygga sajter även med sökmotorer i åtanke. Här ser vi till att bygga in vissa detaljer som gör att även sökmotorer kan förstå och tolka innehållet.

När vi sedan får Google att förstå att innehållet verkligen är bra, då ser vi också väldigt ofta hur din sajt börjar klättra högre och högre i sökmotorernas resultatlistor.

Låter det spännande? I så fall berättar vi gärna mer om vad du kan göra för att synas på Google.

En webbyrå på internetbyrån.se

Vi på internetbyrån Effektid vill gärna hjälpa dig genom hela processen med en ny hemsida. Vi vet att det ofta känns som ett stort projekt med konstiga och svåra förkortningar och begrepp. Vi lovar dock att alltid se till att du förstår precis vad vi pratar om.

Vi tar hand om allt från strategi och analys av nuläget; planering och projektering; till design och utveckling av text och bild – oavsett om det rör sig om en helt ny hemsida, uppdateringar av er gamla eller en anpassning till mobiltelefoner av den sajt ni redan har.

Vill du att vi ska ringa dig för att berätta mer om hur vi kan skapa fler affärer som ett resultat av en ny hemsida? Klicka på ikonen till höger och fyll i namn och telefonnummer så ringer vi upp dig. Du kan också ringa till Pernilla på 036-169 169.

Webbplatser för både sökmotorer & människor

I några inlägg framöver kommer vi presentera alla medarbetarna på Effektid. Detta för att du som kund ska veta vilka som arbetar för dig och ditt företags marknadsföring på internet. Du som kund har oftast kontakt med din projektledare på Effektid men det är fler som är involverade i arbetet. All marknadsföring handlar om att […]

© Internetbyrån Effektid 2016